Na deň učiteľov 28.3.2015 zvolal minister školstva SR Juraj Draxler okrúhly stôl o budúcnosti školstva, kde sa diskutovalo o pálčivých školských témach a hľadal sa konsenzus vo viacerých otázkach. Stretnutie sa uskutočnilo v divadle Aréna v Bratislave, kde bolo prítomných viacero profesných a odborových organizácií.
Za vedenie Nových školských odborov sa ho zúčastnili: Ľudovít Sebelédi, Mário Micenko a Alena Kováčová. NŠO prostredníctvom predsedu Ľudovíta Sebelédiho, ktorý bol aktívnym účastníkom okrúhleho stola prezentovali najmä témy, ktoré sa bytostne týkali nízkeho statusu učiteľa, jeho nedostatočného finančného ohodnotenia a taktiež podfinancovania školstva ako takého. Predseda NŠO jasne poukázal na to, že bez navýšenia financií do rezortu školstva bude slovenské školstvo naďalej stagnovať a atraktivita učiteľského povolania neustále klesať a to aj v porovnaní s ostatnými povolaniami, na ktoré je potrebné vysokoškolské vzdelanie.
Celkovo v diskusii zaznelo viacero podnetných názorov. Medzi najviac diskutované témy patril najmä problém normatívneho financovania školstva, nedostatočné finančné ohodnotenie pedagógov, kreditný systém, či téma duálneho školstva. Diskusiu za „okrúhlym stolom“ hodnotíme pozitívne a to hlavne z dôvodu, že školská téma začína čoraz viac rezonovať v našej spoločnosti.
Nové školské odbory sa budú aj naďalej snažiť o to, aby sa odborné diskusie k školským témam „pretavili“ do konečných a hmatateľných výsledkov v podobe navýšenia kapitoly rozpočtu školstva a tým aj k navýšeniu dlhodobo nízkych platov učiteľov, čo v konečnom dôsledku povedie k vyššej motivácii a skvalitneniu školstva v Slovenskej republike.
Videá z okrúhleho stola:
ZÁZNAM: Okrúhly stôl o slovenskom školstve – 1. časť (TABLET.SK) Diskusia o regionálnom školstve. Príspevok predsedu NŠO čas 30:35 a 1:27:57. Príspevok V.Crmomana 34:10 a 1:34:24.
ZÁZNAM: Okrúhly stôl o slovenskom školstve – 2. časť (TABLET.SK) Diskusia o vysokom školstve.
ZÁZNAM: Okrúhly stôl o slovenskom školstve – záver (TABLET.SK) Diskusia bývalých ministrov školstva.Otázka od predsedu NŠO 1:34:18