Pracovné stretnutie s ministrom školstva

od autora: | 12. septembra 2020

Na pracovnom stretnutí NŠO s ministrom školstva Branislavom Gröhlingom a  sme predložili a prediskutovali nasledovné témy:

 

  1. Zjednotenie financovania škôl pod Ministerstvo Školstva, vrátane materských škôl.
  2. Zrušenie diskriminácie učiteľov malých škôl pri vyplácaní príspevku na rekreáciu. /všetci učitelia sú platení štátom, malo by sa preto na nich pozerať ako na zamestnancov jednej veľkej štátnej firmy/,
  3. Diskrimináciu pedagógov preukazovaním odpisu z registra trestov. /v blízkom kontakte s deťmi sú aj  tréneri, lekári, duchovní, animátori a mnohí ďalších, ktorí takúto povinnosť nemajú/,
  4. Stravu učiteliek v materských školách. /strava je prispôsobená deťom, učiteľky nemajú výber/,
  5. Sabatikal.  /v dnešnej podobe je pre drvivú väčšinu zamestnancov nevyužiteľný/.
  6. Regionálnu tarifnú mzdu. /nesúhlas, navrhujeme zvýšiť normatív. Vznikne tak možnosť navýšenia netarifných zložiek v súčasnom systéme/,
  7. Valorizáciu platov pedagogických zamestnancov, aby sa napĺňalo programové vyhlásenie vlády o zatraktívnení povolania. /platy pedagogických zamestnancov by mali byť aspoň na úrovni 90% priemerného platu vysokoškolsky vzdelaného zamestnanca na Slovensku. Predpokladom je navýšenie % HDP do školstva, tak aby sme sa vyrovnali priemeru v krajinách OECD./,
  8. Nárast platov v súvislosti s praxou je dnes nedostatočný.
  9. Zjednotenie školskej agendy a zriadenie stránky na minedu, na ktorej sa budú aktualizovať a vysvetľovať všetky zákony, novely, vyhlášky, nariadenia týkajúce sa školstva, aby si každý mohol jednoduchou cestou nájsť relevantné informácie.
  10. STOP spoločnostiam, ktoré sa priživujú na našom školstve.

 

Za NŠO sa zúčastnili J. Barkovjaková a Ľ. Sebelédi.

3 názory na “Pracovné stretnutie s ministrom školstva

  1. Ľudmila Evinová

    Zrovnoprávniť majstrov odborného výcviku s ostatnými pedagogickými zamestnancami. ( Zaraďovanie do platových tried, uznávanie vzdelania, uznávanie atestácií, pracovná doba – priama činnosť 30 – 35 hodín týždenne, spôsob odmeňovania – príplatky, odmeny, pracovné podmienky,…)

  2. Mária

    Veľmi by ma potešilo keby ste sa venovali aj výhradám voči novelizáciám zákonov:
    1. Aby učiteľ bol kvalifikovaný, stačí polovica kvalifikovaného úväzku. Dve tretiny je pri nastavení vyštudovaných dvojkombinácií veľa. Funguje to tak (pre mňa) od nepamäti. Mám sedem rokov do dôchodku. Teraz si mám dorábať tretí predmet, aby som si nepokazila dôchodok?
    2. Ak chcem kandidovať za riaditeľa, nemalo by byť podmienkou funkčné vzdelanie. Ako si ho mám urobiť ? So súhlasom riaditeľa????????
    3. Diskriminácia v navrhovanej zmene vyplácania nadčasov. Povedie to k tomu, že nebudeme chcieť organizovať školské akcie alebo sa zúčastňovať služobnej cesty.
    4. Pre výchovných poradcov zaviesť jednotný systém odmeňovania = rovnako ako pri triednych učiteľoch.
    Mrzí ma, že ani jeden riaditeľ policajného zboru nenavrhoval NIKDY odobratie benefitov policajtom. Ani raz predseda Slovenskej lekárskej komory nenavrhoval odobrať benefity pre lekárov. Ale náš minister nepresadil zvýšenie platov (príplatky sú zas len o osobných sympatiách), ale zhoršuje podmienky pre učiteľov a berie chuť pracovať v školstve.
    Držím vám palce a ďakujem za každučký presadený návrh v prospech učiteľov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *